Devrim arabası erbakan

Devrim Arabaları projesi kime ait?

Devrim Arabaları Projesi, dönemin Cumhurbaşkanı Cemal Gürsel'in Türk Sanayicileri ve İşadamları Derneği (TUSİAD) toplantısında dile getirmiş olduğu Türk otomobili üretme isteğiyle beraber 1961 yılında adım atılmış projedir.

Devrim Arabaları neden iptal edildi?

29 Ekim 1961 yılında meclisin önüne getirilen 2 otomobilden siyah olanına dönemin Cumhurbaşkanı Cemal Gürsel bindi. … Benzini bittiği anlaşılan otomobil bir süre Ankara Garı'nda sergilendi. Kamuoyunda oluşan 'yolda kaldı' etkisi nedeniyle Devrim otomobilleri seri üretime geçemedi.

Devrim arabası motoru kim yaptı?

Stop eden arabada kullandığımız motor, benzin tıkanıklığı yapan yani boğulan bir motordu. O arabanın motorunu yapan Rıfat Serdaroğlu'ydu, O sırada da kullanan kendisiydi. Araba stop edince bir şey diyemeyince 'benzin bitti' diyor.

Devrim Arabaları ne zaman kapatıldı?

Devrim'in hikayesi Gürsel tarafından "Devrim" adı verilen bu araçlar, Ankara'ya götürüldü. Araçlardan biri, 29 Ekim 1961'de Cumhuriyet Bayramı törenlerinde Gürsel'in test amacıyla kullandığı sırada benzini bitince durdu.

Devrim arabası ne kadar yerli?

Bunun ardından trenle Ankara'dan Eskişehir'e getirilen ve Devrim adı verilen otomobil, bir süre fabrika içinde kullanıldı. TÜRASAŞ'ta sergilenen "0002" şasi ve "0002" motor numaralı Devrim, lastikleri ile ön ve arka camı dışında tamamen yerli olarak 4,5 ayda üretildi.

Devrim arabası hangi parti döneminde yapıldı?

Türkiye'nin ilk yerli otomobili Devrim'in üretilmesinin üzerinden 60 yıl geçti. Proje, dönemin Cumhurbaşkanı Cemal Gürsel'in, 1961'de Türk Sanayicileri ve İşadamları Derneği (TÜSİAD) toplantısında yerli otomobil isteğini dile getirmesiyle başladı.

Devrim Arabaları Hangi başbakan zamanında yapıldı?

Türkiye'nin ilk yerli otomobili Devrim'in üretilmesinin üzerinden 60 yıl geçti. Proje, dönemin Cumhurbaşkanı Cemal Gürsel'in, 1961'de Türk Sanayicileri ve İşadamları Derneği (TÜSİAD) toplantısında yerli otomobil isteğini dile getirmesiyle başladı.